Groei van marktaandeel. 8 procent in 48 uur. Strategische marketinguitdagingen, iedere organisatie heeft ze in overvloed: meer bereik, meer klanten en hogere conversies. Dergelijke uitdagingen worden vaak vanuit het dogma van de eigen organisatie opgepakt. Vaak met succes, soms ook niet. Een issue in deze laat- ste categorie kwam recent op ons pad. Onder het mom: Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg, besloten we de uitdaging onorthodox op te pakken: Binnen 48 uren een oplossing! De belofte aan onze opdrachtgever (een multinational in de telecom): In 48 uren presenteren we een onderbouwde kansrijke businesscase. Deze wordt ontwikkeld met behulp van de denkkracht van tien startende Young Professionals. De inzet was acht procent groei in marktaandeel. Door de lat hoog te leggen dwongen we ons- zelf echt opnieuw te kijken en niet te zoeken naar ‘verbeteringen’ binnen het huidige kader. Na de werving van ons team startten we vol zelfvertrouwen op een mooie vrijdagochtend, geheel buitenaf, zonder afleidingen! De start van iets moois. Jonge onbevangen geesten op (48 uurs) missie te sturen met de klanten van onze opdrachtgever bleek een gouden greep. Vanwege de tijdsdruk werden we gedwongen in resolute keuzes en disruptief te denken, zonder in details te vervallen. Het resultaat is strategisch en tactisch sterk. Samen met de opdrachtgever is de doorvertaling naar de praktijk direct na de pitch begonnen. Op naar de acht procent groei. Lees verder in het gratis e-book. Klant Kennen schreef dit e-book samen met DBE.