Disruptive Selling. In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Recent schreef ik een recensie voor ‘Disruptive Selling’. Ik kan het boek je aanbevelen.
Verandering marketing en sales
‘De auteur legt in dit boek doeltreffend uit hoe ‘effectieve marketing & sales’ snel veranderd (mede) door de technologische (marketing) ontwikkelingen. Hij toont praktisch aan hoe data organisaties kunnen helpen om de individuele klantbehoeften nog centraler te stellen. Maes ziet marketing & sales terecht niet als een ‘afdeling’, maar als een mindset.
De klant als verkoper
Een eye-opener was dat ik me (wederom) realiseerde dat nog veel organisaties verzuimen een ‘relatie’ aan te gaan met hun prospects, alvorens er een commercieel aanbod gedaan wordt. Je vroeg je partner bij kennismaking toch ook niet meteen ten huwelijk? Treffend vind ik ook de quote ‘De doelstelling is de klant mentaal zover te brengen dat hij zijn eigen verkoper wordt. En u zijn salesmanager.’
Maes spreekt over de paradox van disruptive selling: lagere kosten, betere resultaten en meer tevreden klanten. Zijn boek heeft mij geholpen om de paradox te begrijpen, te omarmen en te gebruiken. En geloof me: hij heeft gelijk. De wereld verandert snel; disruptieve businessmodellen vliegen ons om de oren. De inhoud van dit boek helpt je in je visievorming hoe marktleider te worden, zijn en blijven.’