Marketing automation in de praktijk. “Get closer than ever to your customers. So close, in fact, that you tell them what they need well before they realize it themselves.” Een gevleugelde uitspraak van Steve Jobs. Marketing Automation sluit daar goed bij aan. Deze manier van marketing blijft groeien. En terecht. Mits goed ingericht ben je ermee in staat om hyper-personalisatie door te voeren in je communicatie en customer journey, met gevolg: verhoogde engagement, meer omzet, verhoogde retentie. Steeds vaker krijgen wij dan -terecht- de vragen: Wat is Marketing Automation exact en hoe begin ik? Lees verder over Marketing automation in de praktijk in het gratis e-book. Klant Kennen schreef dit e-book samen met DBE.
Wat is Marketing Automation exact?
Marketing Automation is een verzamelnaam voor diverse disciplines binnen marketing. Denk aan de inzet van:
- Email marketing
- Landingspagina’s
- Campagne management
- Lead generatie
- Klant onderzoek
- Voorspellende verkoop
- Lead management
- CRM integratie
- Social marketing
- Voorraad management
- Marketing Analytics