Klant Kennen logo
  • 06-28349281

Klanten houden me alleen maar van mijn werk2021-12-02T15:45:35+00:00

Klanten houden me alleen maar van mijn werk

Creëer een obsessie voor klantgerichtheid met ons gratis e-book.

  • Boordevol praktische tips

  • Spraakmakende cases

  • Gratis en vrijblijvend

Speel ook in op jouw veeleisende klant, in een sterk veranderende, digitale omgeving.

Auteurs: Sjoerd Buitinga en Ivo Duchateau

Klant Kennen en DBE

Inhoud van het gratis e-book

Een doodkist kopen of liever een wisselkist huren?2021-11-16T11:37:35+00:00

Toegegeven, het is op het oog een vreemde gedachte, maar waarom zou je een doodskist ko- pen? Of iets toegankelijker gedacht: waarom kopen we matrassen, lampen en koelkasten? Het gaat ons toch om de ‘prestatie’ en niet om het ‘bezit’ van het product zelf? Huren is hip. Het is flexibel, duurzaam en toegankelijk. Het geeft meer zekerheid over de continuïteit van de prestatie. Vaak is huren ook nog eens voordeliger dan kopen. Stel: we huren, leasen en verlenen vanaf heden alles. Wat zou dit betekenen voor jouw business?

Lees verder in het gratis e-book.

Kunstmatige intelligentie in klantcontact. Ook voor MKB?2021-11-09T14:09:55+00:00

We zijn er. We zijn beland in de derde digitale golf. Die van vergaande automatisering, connectiviteit en kunstmatige intelligentie (AI). De impact ervan op klantcontact is enorm. Iedere dag merken we het meer om ons heen. Gezien en ongezien. Geautomatiseerde klan- treizen -vaak op basis van veel data- worden steeds meer de norm. De bijhorende service is nog sneller dan real-time en extreem persoonlijk. Klanttevredenheid kan stijgen door snelle en correcte reacties, terwijl de kosten kunnen dalen door een snellere verwerkingstijd van klantverzoeken.

Lees verder in het gratis e-book.

De zeven succesfactoren van marketing automation2021-11-16T11:38:14+00:00

Je toont eenmalig interesse in een product of dienst en vervolgens word je bestookt met e-mails en social media berichten. Wat volgens de aanbieder ‘relevante en persoonlijke content’ is, voelt als SPAM. Herkenbaar? Geautomatiseerde marketing kan een zegen zijn. Voor klant en aanbieder. Twijfel je nog om het in te richten voor je bedrijf? Wij zien zeven succesfactoren.

Het gestructureerd automatiseren van marketing kent vele voordelen. We gaan je niet vermoeien met de exacte cijfers, maar kort gezegd krijg je beter inzicht in de behoeften van jouw doelgroep, stijgen het aantal marketing- en salesgekwalificeerde leads en is de uit- eindelijke klantconversie hoger dan ooit. Je haalt meer uit je marketingbudget en je omzet stijgt. Ideaal! Ook jouw (toekomstige) klant profiteert: hij ontvangt beter afgestemde content, ervaart een betere klantreis en krijgt meer gerichte aanbiedingen op het juiste moment. Hulde! Marketing automation kan dus flink renderen. Mits goed uitgedacht en uitgevoerd. De zeven succescriteria….Lees je in het gratis e-book.

Klanten? Het zijn net echte mensen2021-11-16T11:38:04+00:00

Wij betraden laatst vol klusenergie de plaatselijke doe-het-zelf-winkel. Bij binnenkomst hing een knullig geprinte A4, dat wapperde aan het toegangspoortje: ‘Zonder bon wordt niet geruild’. Eenmaal binnen werden we niet begroet. Een stoïcijnse medewerkster deelde uiteindelijk mee: ‘Geen idee wat een keilbout is.’ We maakten rechtsomkeert. Op naar de concurrent….Pietluttig? Stellen we ons aan? Eisen we teveel? Wij vinden van niet. Wij willen gewoon als mens en als klant behandeld worden. Een klant met een behoefte. Een klant met een oprechte vraag. Een klant die uiteindelijk jouw salaris betaalt. Het bezoek aan de concurrent maakte onze dag gelukkig goed….Lees waarom in het gratis e-book.

Drie signalen die erop wijzen dat je businessmodel niet futureproof is2021-11-16T11:36:59+00:00

Tevreden klanten, continue omzet, een gezond rendement en gemotiveerde medewerkers. Het zijn resultaten waar veel ondernemers blij van worden. Als je dit op orde hebt, hoef je je als ondernemer weinig zorgen te maken… of toch wel? De meeste ondernemers maken weliswaar strategische plannen voor de komende jaren, maar veel minder stellen de existentiële vraag: is mijn businessmodel voorbereid op de toekomst? De waan van dag, “we doen het nu toch prima?” en onzekerheid zijn enkele redenen waarom organisaties het nalaten de houdbaarheid van hun businessmodel kritisch te beoordelen. De realiteit is dat het succes van vandaag geen garantie geeft voor de toekomst. Er zijn signalen waaraan je kunt herkennen of een bedrijf gevaar loopt. We noemen drie van deze signalen die we in de praktijk tegenkomen…Lees verder in het gratis e-book.

Klant centraliteit. De enige juiste stap voorwaarts2021-11-16T11:36:52+00:00

Wij vinden dat veel organisaties goed op weg zijn om hun klanten (in plaats van producten of markten) écht voorop te stellen. Het gaat bij steeds minder organisaties
om klanttevredenheid alleen, maar ook over het wegnemen van moeiten (Customer Effort) en het overtreffen van klantbehoeften en -verwachtingen. Een mooie ontwikkeling. Deze ontwikkeling is een logisch gevolg als je weet dat:

  • Nieuwe klanten acquireren tot 5 keer meer moeite kan kosten dan huidige klanten behouden.
  • 2% stijging in retentie hetzelfde effect heeft als een kostenreductie van 10%.
  • Gemiddeld een kwart van de klantrelaties verloren gaat, omdat de leverancier niets meer van zich laat horen.
  • Tevredenheid en loyaliteit van klanten sterk bepaald worden door ‘zachte’ waarden (denk aan bejegening).

Lees verder in het gratis e-book.

Je klanten kennen, hoe moeilijk kan het zijn?2021-11-16T11:35:47+00:00

Individuele klantbehoeften dicteren steeds meer hoe jij zaken moet doen met je klanten. We hebben nieuws voor je: dit wordt alleen maar meer. We voorspellen dat klanten van morgen volledig gepersonaliseerde dienstverlening verwachten. Ook van jou! Dat betekent dat jij de waardeproposities van je producten en diensten continu moet verscherpen. Klant- focus hoeft niet per sé ingewikkeld te zijn als je je voorbereidt op enkele trends…Zoals….Lees verder in het gratis e-book.

Innoveren zonder klanten te betrekken is kansloos2021-11-16T11:35:34+00:00

De wereld verandert en de klant krijgt meer macht. Hij weet heel goed wat hij wil en waar hij zijn producten en diensten afneemt. Hierdoor staan bestaande businessmodellen steeds sneller onder druk. Onderzoek leert ons dat organisaties die continu business- modelinnovatie toepassen in 5 jaar 6% winstgevender zijn dan organisaties die alleen hun product of proces vernieuwen…Lees verder in het gratis e-book.

Klantkennis echt toepassen2021-11-09T14:02:11+00:00

Alleen klantkennis vergaren is niet genoeg. Het is immers nog een hele uitdaging deze op een wijze toe te passen die past bij jouw organisatie. Merk-waardig, zullen we maar zeggen. Vaak helpt het om inspiratie te putten uit andere branches en daar je voordeel uit te halen. Enkele voorbeelden die we recent zelf tegen kwamen….Lees je in het gratis e-book.

Nostalgie hoort thuis op een schoolreünie, niet in je organisatie2021-11-16T11:16:29+00:00

Veel bedrijven lieten de afgelopen jaren de kansen liggen om zich te vernieuwen. Ze waren te veel op zichzelf gericht en te weinig bezig met de veranderingen om hen heen. Vaak is het euvel geen onwil, maar een conservatief denken dat hardnekkig heerst:

“Leuk hoor, dat innoveren, maar:
… we doen het al jaren zo. Moet het nu ineens anders?
…we zijn toch groot geworden met [PRODUCT X / CONCEPT Y / DIENST Z]? Waarom zouden we daar vanaf wijken?
…onze klanten willen geen veranderingen aan ons product. Waarom risico lopen en het anders gaan doen?”

Lees verder in het gratis e-book.

Een groei van 8 procent marktaandeel in 48 uur2021-11-16T11:17:44+00:00

Strategische marketinguitdagingen, iedere organisatie heeft ze in overvloed: meer bereik, meer klanten en hogere conversies. Dergelijke uitdagingen worden vaak vanuit het dogma van de eigen organisatie opgepakt. Vaak met succes, soms ook niet. Een issue in deze laat- ste categorie kwam recent op ons pad. Onder het mom: Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg, besloten we de uitdaging onorthodox op te pakken: Binnen 48 uren een oplossing!

Hoe? Lees verder in het gratis e-book.

Test jouw idee altijd live2021-11-16T11:18:47+00:00

Een goed product verkoopt zichzelf? Die regel gaat allang niet meer op. Vier op de tien marktintroducties mislukt. Er zijn zo’n 3.000 ruwe ideeën nodig om tot 1 commercieel succes te komen. Hoe weet je of je goud in handen hebt? Sluitende zekerheid kan geen businessplan of onderzoeksbureau je geven, maar door je idee als halfproduct vlot ‘live’ te checken bij je (beoogde) klanten, weet je snel of je op het goede spoor zit.

Lees verder in het gratis e-book.

De out-of-office-reply. Het meest vergeten contactmoment2021-11-16T11:19:52+00:00

Vakantietijd. Op iedere –pak hem weg- derde mail ontvangen we een ‘out of office’ reply. Bij het gros merken we dat deze als slotstuk op de to-do lijst is aangezet. Allen zijn serieus en vooral negatief geformuleerd: “Ik ben niet aanwezig. Ik lees je mail niet. Deze wordt niet doorgestuurd.” Waarom deze toon? Waar hebben we gemist dat de out-of-office zo’n dramatische ervaring moet zijn voor de ontvanger?

Hoe het ook kan? Lees verder in het gratis e-book.

Drie mythes over klantgericht innoveren ontkracht2021-11-16T11:21:14+00:00

Alhoewel innoveren in producten, diensten en businessmodellen door drie op de vier MKB ondernemers als prioriteit wordt bestempeld, leven er nog best wat misverstanden over. Graag ontkrachten we drie mythes over innoveren. De mythes zijn gebaseerd op eigen ervaringen uit de praktijk en signalen die we hebben opgevangen in gesprekken en artikelen.

Lees verder in het gratis e-book.

Innovatie in de praktijk2021-11-16T11:32:11+00:00

De laatste pakweg 50 jaar is er in de branche van advocaten en notarissen niet drastisch veel veranderd. Onderaan de streep bleef het businessmodel hetzelfde: een kennisinten- sieve, hiërarchische organisatie, die per uur factureren aan de cliënt, waar fee earners worden afgerekend op hun declarabele uren en het binnen brengen van nieuw werk en niet op hun goede ideeën. De oudere generatie partners heeft weinig belang bij stevige lange termijn investeringen. Geen ideale voedingsbodem voor innovatie….Lees verder in het gratis e-book.

Hoe ga je te werk in de praktijk?2021-11-16T11:34:06+00:00

Ben jij iemand die wil innoveren om aan de top te blijven, verder te groeien en een ondernemende mindset in je organisatie vast te houden? Of ben jij iemand die moet innoveren om de dalende omzet een halt toe te roepen en de crisis te bezweren? In beide gevallen helpen onderstaande ideeën en tips je als je gaat innoveren.

Lees verder in het gratis e-book.

“Businessmodel Innovatie levert jouw organisatie meer concurrentievoordeel, omzet, winst en zekerheid.”

Graag geven we je in ons e-book inspiratie.

Bestel e-book nu gratis

Sjoerd Buitinga

Marketing Expert

Voor meer leads, klanten, omzet en retentie

Wij helpen je jouw klant nog beter te binden

Automated Marketing

“Wij zijn ervan overtuigd dat organisaties in staat moeten zijn om de verbinding te leggen tussen (nieuwe) technologische mogelijkheden en de behoeften van de klant van morgen. Dit houdt in dat innovatie doorlopend moet plaatsvinden. Benieuwd hoe jezelf aan de slag kan met innovatie en hoe je hierbij klanten betrekt? Wij helpen je.”

Ivo Duchateau

Innovatie Expert

Niets is zo leerzaam als je eigen organisatie te beleven als klant.

Veel organisaties zitten op een schatkist aan eigen klantkennis. Benut jij het optimaal?

Bestel nu: “Klanten houden me alleen maar van mijn werk.”

Creëer een obsessie voor klantgerichtheid.