Jouw klant kennen. Individuele klantbehoeften dicteren steeds meer hoe jij zaken moet doen met je klanten. We hebben nieuws voor je: dit wordt alleen maar meer. We voorspellen dat klanten van morgen volledig gepersonaliseerde dienstverlening verwachten. Ook van jou! Dat betekent dat jij de waardeproposities van je producten en diensten continu moet verscherpen. Klant- focus hoeft niet per sé ingewikkeld te zijn als je je voorbereidt op enkele trends:
- De klant van morgen heeft kennis van zaken en dicteert – De behoeften van de individuele klant inwilligen. Dat is nogal een opgave. Iedereen wil immers wat anders. Voor je het weet zit je met tig segmentaties. Welkom in de 21e eeuw. Bijna iedereen heeft een smartphone. Hierdoor is iedereen nog beter geïnformeerd en altijd online. Dit leidt tot volledige beschikbaarheidstransparantie en vergelijkingsmogelijkheden. De klant gaat daarbij vaak voor de best beschikbare deal. Niet per sé voor jouw merk. Ondanks een eerdere goede ervaring bij jou. De merkmobiliteit zal steeds verder worden opgerekt, zo is onze verwachting. Toegang tot een weldaad aan kennis geeft de klant macht. Heel veel macht! Hiermee zal hij jou steeds meer dicteren hoe hij geholpen wil worden.
- De klant van morgen heeft torenhoge verwachtingen – Dit dwingt jou om de gehele Customer Experience te personaliseren. Iedere koning zijn eigen koninkrijk. Voor personalisatie zijn kennis en data nodig. Alleen daarmee kun je inspelen op klantbehoeften. Bouw dus structureel klantdata op. Dit zal je katalysator zijn om bij te blijven. Het zal je ook in staat stellen om je klanten te segmenteren en persoonlijk te bedienen.
- Lees verder in het gratis e-book. Klant Kennen schreef dit e-book samen met DBE.